Thursday, April 8, 2010

DI LEMA D HATI

gelisah hatiku di pagi ini tak ketentuan
dirimu telah berpunya namun kau jua yang ku dambakan
adakah harus ku teruskan kerinduan ini
atau percintaan dirimu dan dirinya kubiarkan tanpa tangisan

kini teka teki melanda jiwa dan perasaanku
adakah aku hanya satu persinggahan untukmu
sebelum dikau mengukir mahligai bahagia bersama kekasihmu terdahulu
atau kau benar jujur dan ikhlas menyanyangiku

perlukah aku mengundur diri agar tidak menjadi batu bebanan
atau perlukah aku bermain dengan api yang mungkin kelak kan membakar badan
cintanya padamu penuh dengan kelebihan
dan aku jua yang jauh ketinggalan

dan sampai bilakah kan ku dilema dalam derita merinduimu ini
bahagiakah atau keciwakah daku di penghujung nanti
sungguh aku pada semua itu tiada jawapan pasti
kerna semuanya terserah padamu duhai bintang berduri

No comments:

Post a Comment