Saturday, April 10, 2010

siapalah aku

semilir angin pantai menyapa di pipi
dan setianya bayu yang sentiasa menghembusi
bagaikan bersatu dengan setianya ombak biru
yang tidak jemu memukul pantai bab hamparan baldu

dari kejauhan terdengar sayup alunan dikir barat mendendangkan lagu cinta
gigih meneruskan tradisi anak bangsa
malam ini bersatu alam dengan diriku
bagai meronta perasaanku untuk bersatu dengan cintamu

dari kejauhan jua kelibat kerlipan cahaya
dari bahtera nelayan yang meredah lautan bergelora
bagai jauhnya jua kerlipan cintamu dariku
persis mata memandang bintang nun berjuta batu

alangkah bahagianya andai damai malam ini
bisa menjanjikan damainya cinta kita
alangkah indahnya andai tenang malam ini
bisa menenangkan kekalutan gelora cinta kita

tapi siapalah aku untuk mendambakan semua itu
siapalah aku untuk menagih setiamu
siapalah aku untuk memiliki jasad dan hatimu
siapalah aku siapalah aku

No comments:

Post a Comment